Der er nok ikke mange mennesker i verden der ikke synes at Pandaen er et rigtig sødt dyr at se på, men vi skal ikke glemme, at den stadig kan være farlig. Samtidig er den en truet dyreart, men heldigvis er der en masse organisationer der gør en masse tiltag for at beskytte den.
Om det har noget med dette at gøre, at Google søgemaskinen for noget tid side lancerede en ændring til deres algoritme som de navngav ”panda” skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at hvis man arbejder med online markedsføring, så har denne panda opdatering givet mange grå hår i hovedet på både ejere af hjemmesider og de bureauer som rådgiver dem.
Fra den ene dag til den næste var der hjemmesider der mistede helt op til 80 procent af deres trafik og så sig nødsaget til at måtte fyre en masse af deres medarbejdere. Det var en rigtig kedelig situation, men omvendt så mente Google at de forbedrede deres resultater og at dem der blev ramt altså i virkeligheden producerede noget som bare ikke var godt nok.
Skulle de gøre sig forhåbninger om at komme tilbage til deres tidligere placeringer i søgemaskinerne, så skulle der arbejdes med at producere kvalitet, samt en masse andre retningslinjer som Google stak ud.
Desværre var disse retningslinjer meget vage og ingen vidste præcis hvorfor de var blevet ramt og derfor måtte man kigge på alle punkterne i Google liste og prøve at rette sit website til.
Spild af en masse tid, men hvad gør man ikke for at redde 80 procent af sin forretning.